MY SWEETFAMILY

Friday, May 30, 2008

DRIVER yang gampang Hebat

Sebenarnya dari pagi lagi aku nak tulis dalam blog tp sebab terlalu sibuk dengan kerja dan nak siapkan proposal aku yang sedang bersarang kat kepala terpaksa aku tangguhkan...so sekarang baru la aku boleh cerita.

Ini la yang aku nak cerita, aku ni bukanlah driver yang terrer sangat...wakiki...kejadian ni berlaku sudah 2 kali , tak tahu la tabiat manusia yang tak boleh bersabar...contohnya pagi tadi aku bawa kereta seperti biasa dalam keadaan yang berhati2. Waktu aku nak keluar simpang ada satu teksi ni macam tak sabar2 je so seperti biasak di pagi jumaat yang indah aku akan drive kete dengan penuh ketenangan...tetapi driver teksi yang macam p****k tu boleh maki aku...siap angkat2 tangan lagi. Adakah salah aku ....aku tgk sekeliling...well aku di lorong yg betul dan teramat yakin aku lihat di sebelah kanan ku masih banyak lagi kereta yang lalu dan bagaimana aku nak keluar simpang....tak cukup hon...siap angkat tangan lagi...aku punye la bara rasa macam nak kluar marah org tu.....tp kejadian ni ok skit dari kejadian yang berlaku jumaat lalu....lagi menyirap di buatnya. Waktu tu petang aku baru balik dari kerja. Sampai di simpang yang sama kereta aku termati enjin....tetiba ada sorang brother tak sekolah ni marah aku..woit cepatla....aku punye geram buka tingkap kereta terus jeritk....Allo nampak tak kereta saya rosak ni..BODOH aku jerit kuat sangat .Tak tahula dari mana datangnye kekuatan tu...

Moralnya di sini apa yang aku nak katakan ialah kenapa pemandu2 lelaki berumur hujung 40an tak bleh nak bersabar....derangni mati pucuk ke????

2 comments:

S.YanaZ said...

Mama...
bako je keta diaorg!

Ha.ha.

Anonymous said...

Yugs, daw nabasahan ko naman ni sa iban nga blog?