MY SWEETFAMILY

Thursday, February 12, 2009

al Fatihah buat Allahyarham Sadikin

10 February 2009, menyaksikan pemergian seorang sahabat Allahyarham Sadikin Yusof ke rahmatullah. Al Fatihah..
Aku kenal Abg Dikin masa aku form 6 di sekolah Menengah Ahmad Boestamam Sitiawan. Dia senior aku dan merupakan ketua umum kat skolah aku tu. Aku selalu gak tumpang dia balik sekolah sampai bus station sitiawan yg hebat tu.
Rupanya kami berjumpa lagi di ITM lendu...sesama ambik masscomm ,kali ni aku ditakdirkan sama satu batch dengan arwah...Kenangan yang tak dapat dilupakan semasa di ITM dia menjemput rakan2 Masscomm ke kampungnya masa musim durian. masa tu memang best.
Arwah seorang yg peramah dan menghiburkan...tapi apakan daya sudah takdir Illahi hayatnya tak panjang.Dia mengidap diabetis. Kepada semua kengkawan samada di SMAB dan Batch helmetz sesama la kite sedekahkan Al Fatihah kepada arwah.

3 comments:

Anonymous said...

Bertemu dan berpisah suma tolah d tontukan qadaq n qadar semoga d cucuri rahmat yg telah pergi..

Anonymous said...

Assalamualaikum, nama saya Nahirul Nizam, ex-SMAB, kawan baik (sgt rapat) dan sama batch dgn Sadikin Yusof tapi kami lose contact after form 5 sebab I further study (kalau tak silap tahun 1989/90). Boleh saya tau, ini ke Sadikin Yusof yang badannya gempal2, bermisai,muka bulat,anak Navy yang rumah parent dia kat Sri Manjung tu ke? Sadikin yang tu ke? Dah lama sangat saya cari dia. Kalau ada info, boleh ke contact saya, 019-2533552 (Nizam). Saya cuma nak track down dia. Harap dapat bantu.

MAMAKIKIEMIA said...

Nizam, saya rasa mmg sadikin yang awak maksudkan adalah org yg sama.